دوره های پژوهشی ما به شما کمک می
کند  تحقیقات خود را با دنیا به اشتراک بگذارید.

+100 موضوع جالب برای نوشتن مقاله(09382252774)

۱۰۰ موضوع جالب برای نوشتن مقاله عنوان صفحه ای هیجان انگیز است که قرار است تمام رشته های دانشگاهی را پوشش دهد.تیم تحقیقاتی موسسه چشم انداز هزاره سوم ملل پس از برگزاری کارگاه های مقاله نویسی در دانشگاه های سراسر کشور قصد دارد که تجارب ارزشمند خود را با شما به اشتراک بگذارد. در این صفحه برای هر رشته بیش از 100 موضوع جالب برای نوشتن مقالات بین المللی و مقالات علمی – پژوهشی پیشنهاد می کنیم. این موضوعات جالب مقاله به روز بوده و در پایان هر ماه به روز می شود و سعی شده که با فضای پژوهشی حاکم بر ایران بومی سازی شود. دکتر سعید جوی زاده از سوابق گسترده خود به عنوان نویسنده ، پژوهشگر و سخنران و مشاور پژوهشی استفاده می کند تا در زمینه آموزش نوشتن مقاله برای مجلات بین المللی، روند ارزیابی (نظر داور) و آنچه را که باید در فرایند نوشتن مقاله بدانید، را ارائه دهد و مطالب مفیدی را با شما به اشتراک بگذارد.

کلاس رایگان مقاله نویسی ISI

 این دوره با معرفی سه نوع مقاله آکادمیک به شما کمک می کند تا شما را برای کار در کلاس های دانشگاه آماده کنید، اما هرکسی که می خواهد مهارت های نوشتاری خود را بهبود بخشد می تواند از این دوره بهره مند شود. پس از اتمام این دوره، شما قادر خواهید بود:مقاله ISI را خودتان بنویسید.به رشته تحریر درآورید.و در نهایت مقاله را به مجله مورد نظر ارسال کنید.در این دوره اموزشی رایگان دکتر سعید جوی زاده تمام تکنیک های کاربردی در نوشتن مقالات دانشگاهی را به شما آموزش می دهد.

کارگاه رایگان مقاله نویسی

پکیج آموزش مقاله نویسی

پکیج مقاله نویسی   دکتر سعید جوی زاده شما را تبدیل به یک مقاله نویسی حرفه ای می کند.دکتر سعید جوی ازده در پکیج مقاله نویسی با روشی بسیار نوین و گام به گام و ساده شما می توانید اولین مقاله بین المللی خودتان را به چاپ برسانید.دکتر سعید جوی زاده در این پکیج آموزشی تمرینات زیادی را با شما به اشتراک می گذارد.

بیشتر کتاب‌های آموزشی تجویزی هستند، یک فرآیند ایده‌آل را تنظیم می‌کنند و شما را تشویق می‌کنند که به آن تمایل داشته باشید. من به رویکرد برج عاج، اعتقادی ندارم. هدف من این است که به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیئت علمی کمک کنم تا قواعد بازی انتشارات دانشگاهی را درک کنند تا بتوانند شکوفا شوند، نه از بین بروند. بنابراین، این کتاب کار بر اساس اینکه چه کارهایی موثر است، می‌باشد. من به شما نمی‌گویم که روزی هشت ساعت بنویسید که جواب نمی‌دهد. من به شما توصیه نمی‌کنم همه چیز را در رشته خود بخوانید که شما نمی‌توانید. من نحوه نوشتن مقالات بی نقص را توضیح نمی‌دهم، هیچ کس این کار را انجام نمی‌دهد. هدف در اینجا انتشار است، نه بی نقصی و کمال. بنابراین بر اساس آنچه دانش آموزان به من گفته اند، آنها واقعاً انجام داده‌اند و آنچه که مایل به انجام آن بوده اند، انجام شده است. این کتاب کار برای دانش پژوهان دانشگاهی در نظر گرفته نشده است، اما برای کسانی که در رشته‌های دانشگاهی هستند که گاهی اوقات ناامید می‌شوند و می‌ترسند که تنها کسانی هستند که همه چیز را درک نکرده اند، نیز می‌باشد.

در نتیجه، کتاب کار جزئیات میانبرها و حتی چند ترفند را نشان می‌دهد و همیشه حقیقت را می‌گوید، هر چند ناراحت کننده باشد. برخی از سردبیران مجلات اظهاراتی که انتشارات در انواع خاصی از مجلات به کار می‌برند، وقتی صحبت از استخدام، تصدی و ترفیع می‌شود، را دوست ندارند. برخی از اساتید این اظهارات که محققان پیش از تصدی باید انواع خاصی از مقالات و تحقیقات را در اولویت قرار دهند، را دوست ندارند. اما به هر حال من این حقایق را بیان می‌کنم. توصیه‌های این کتاب کار در مورد نامه‌ها و استدلال‌هایی است که به طور منظم باعث ایجاد بحث‌های الهام بخشی می‌شود و با این حال همچنان به دانشجویان کمک می‌کند تا در انتشارات دانشگاهی موفقیت کسب کنند. من ممکن است با حرفه‌ای شدن بی وقفه انتشارات علمی موافق نباشم، اما معتقدم همه باید قوانین را بدانند و شانس موفقیت را داشته باشند

دوره های کاربردی و حرفه ای پژوهشی

+100 موضوع جالب مقاله برای هر رشته

  • آیا برای انتخاب موضوع مقاله خود به مشکل خورده‌اید؟
  • آیا برای نوشتن مقاله، نیاز به دریافت مشاوره دارید؟
  • نیاز به دوره آموزشی مقاله نویسی، فیلم آموزشی و یا کتاب دارید؟

با ما در تماس باشید

آموزش مقاله نویسی : در هر رشته ای که باشید

آموزش مقاله نویسی : تکنیک ها،ترفندها و روش ها

+100 موضوع جالب پایان نامه برای هر رشته

چرا می خواهید کار خود را منتشر کنید!

به این فکر کنید که چرا می خواهید مقاله علمی خود را منتشر کنید – و اینکه آیا مقاله علمی شما قابل نتشار است.نوشتن یک مقاله علمی  خیلی زودتر از نوشتن واقعی شروع می شود. در واقع ، شما باید به این فکر کنید که چرا فرضیه خود را زیر سوال می برید چرا می خواهید کار خود را در ابتدای تحقیق منتشر کنید. سپس باید بررسی کنید که آیا فرضیه و طرح نظرسنجی / آزمایش قابل انتشار هستند. از خودت بپرس: آیا کار جدید و جالبی انجام داده ام؟ آیا کار من چالش برانگیز است؟ آیا کار من مستقیماً به یک موضوع داغ علمی مرتبط است؟ آیا من راه حل هایی برای برخی از مشکلات دشوار ارائه داده ام؟ آیا کار من کاربردی است؟ آیا توانسته ام که شکاف موجود در زمینه خاصی را پر کنم؟ اگر همه پاسخ ها “بله” باشد ، می توانید نوشتن مقاله علمی خودتان را شروع کنید. اگر هر یک از پاسخ ها “منفی” باشد، من توصیه می کنم که یکی از این سه راه را انتخاب کنید: مقاله خود را به جای یک مجله بین المللی به یک مجله علمی پژوهشی ارسال کنید، مقاله خود ار به یک کنفرانس بین المللی یا یک کنفرانس داخلی معتبر ارسال نمایید.یا در یک مجله عمومی منتشر نمایید

سوالات مهمی که داوران و سردبیران مجلات بدنبال آن هستند

آیا مقاله مورد نظر حاوی نکات و راه حل های جدید و کافی است؟ آیا موضوع مقاله با موضوع مجله در یک راستاست؟ آیا در مقاله مورد نظر مطالب و قسمت های مختلف به طور مختصر و منظم ارائه شده است؟ آیا روش تحقیق و آزمایشات و فنون و تکنیک های بکار رفته به شکلی ارائه شده است که بتوان آنها را دوباره تکرار کرد؟ آیا نتایج به اندازه کافی بیان شده است؟ آیا بخش بحث مقاله، مختصر و مستند مطرح شده است؟ آیا نتایج با اهداف و سوالات مقاله در یک راستا هستند؟ آیا گرامر زبان انگلیسی بدون عیب و نقص است؟ آیا نمودار ها و جداول کافی هستند؟ آیا نمودار ها و جداول کافی توانسته اند در فهم بهتر موضوع کمک کنند؟ آیا مقاله فوق دارای نوآوری و خلاقیت است؟ آیا به محدودیت های پژوهش اشاره شده است؟ آیا پیشنهادات بعدی برای محقق بعدی آورده شده است؟ آیا همه منابع ذکر شده در متن مقاله وجود دارد؟

نمونه مقاله ارزیابی

در اینجا یک ساختار کلی اساسی وجود دارد که معمولاً برای نوشتن ارزیابی در هر دانشگاه ایالات متحده استفاده می شود. سعی کنید به هر نکته، به ترتیب ایده آل به ترتیب ذکر شده، بپردازید. مقدمه: یک پاراگراف با معرفی مختصر موضوع یا موضوع مورد بررسی خود ارائه دهید. توضیح دهید که چرا مهم است یا چه تاثیری بر شما یا جامعه دارد. پاراگراف را با پایان نامه پایان دهید و معیارهایی را که برای ارزیابی موضوع خود استفاده می کنید ذکر کنید. بدنه: از دو تا پنج پاراگراف متن را وارد کنید. هر یک از آنها را به یک معیار خاص اختصاص دهید تا موضوع شما را تجزیه و تحلیل کند. آنها را مخلوط نکنید. برای تأیید ادله خود شواهدی را از منابع خارجی وارد کنید. نتیجه: در پاراگراف آخر ، ایده های اصلی مقاله خود را در مورد موضوع خود خلاصه کنید. پایان نامه خود را دوباره مطرح کنید و ایده های جدیدی را معرفی نکنید.

به عنوان مثال ، شما باید بازی تام هنکس را در “Saving Private Ryan” ارزیابی کنید. آغاز مقاله شما در مورد این موضوع به شرح زیر خواهد بود:

اگر شما نیاز به ارزیابی کافه همبرگر “Robson Ranch Grill” در آریزونا و مقایسه آن با “مک دونالد” دارید ، توصیه می کنیم سه تا پنج معیار را انتخاب کنید. یکی از ایده های مقاله ارزیابی ما را بررسی کنید تا به شما نشان دهد چگونه یک موضوع بررسی رستوران به نظر می رسد:

جو هر دو رابسون رنچ گریل و مک دونالد عالی است: مکان ها تمیز هستند و به طور کلی فضا دنج به نظر می رسد. با این حال ، من موسیقی را که در Robson Ranch Grill پخش می شد دوست نداشتم زیرا خیلی بلند بود و من راک اند رول را دوست ندارم. هنگامی که من از این مکانها بازدید می کردم ، مشتری آنها به نظر یکسان بود. این رستوران ها برای مشتریانی با درآمد متوسط ​​طراحی شده اند. وعده های غذایی در Robson Ranch Grill خوش طعم تر بودند. من معتقدم ، این به این دلیل است که بیشتر یک رستوران خانوادگی است. در مک دونالد ، شما همیشه می دانید که به شما چه پیشنهادی ارائه می شود. خوب است زیرا قابل پیش بینی است. من نمی دانم آیا آشپزهای رقیب می توانند کیفیت یکسانی را برای مدت طولانی حفظ کنند. قیمت همبرگر در مک دونالد مقرون به صرفه تر بود. با این حال ، بخشهای بیشتری در Robson Ranch Grill بود.

چگونه یک موضوع خوب برای مقاله ارزیابی ارزیابی کنیم؟

در این بخش ، ما چندین نکته در مورد چگونگی جستجوی موضوعات برای مقاله های ارزیابی ارائه کرده ایم و به شما کمک می کنیم این کار را به روشی آسان تبدیل کنید. اینترنت منبع اصلی ارزیابی موضوعات مقاله است. می توانید ایده هایی پیدا کنید و سپس موضوع مقاله ارزیابی خود را توسعه دهید.

  • موضوع را در اینترنت جستجو کنید: یک موضوع باید برای شما و خوانندگان جالب باشد. این کار ضمن کار بر روی آن الهام می گیرد و به ایده پردازی کمک می کند. تعداد کمی از افراد نوشتن را دوست دارند. سعی کنید با انتخاب یک موضوع مورد علاقه کار خود را آسان کنید.
  • توجه به تجزیه و تحلیل: مشخص کنید که موضوع شما بیش از حد گسترده یا باریک است. خوانندگان بالقوه شما ممکن است برخی از نکات مقاله را درک نکنند ، اگر در زمینه ای آماده یا آموزش ندهند. بهتر است به یک موضوع ساده تر و رایج بپردازید که طیف وسیعی از مخاطبان را درگیر خواهد کرد یا می داند.
  • منابع معتبر را انتخاب کنید: منابع اطلاعاتی موثقی مانند انتشارات علمی ، مقالات و کتاب ها را بیابید. به منابعی که انتخاب می کنید توجه کنید. بهتر است از مقالات و نشریات علمی که توسط همتایان بررسی می شوند ، استفاده شود زیرا آنها اطلاعات مربوطه را ارائه می دهند. همچنین ، شما باید منابع به روز را انتخاب کنید زیرا آنها جدیدترین اطلاعات مربوط به موضوع شما را ارائه می دهند. همه منابع نباید “قدیمی تر” از ۱۰ سال باشند.

بهتر است هنگام انتخاب مباحث برای مقاله های ارزشیابی ، از معلم خود راهنمایی بخواهید. به احتمال زیاد ، معلم شما نکات مختلفی را ارائه می دهد و به توسعه ایده هایی برای مقاله آینده شما کمک می کند. بنابراین ، اگر در هنگام انتخاب موضوع گیر کردید ، از مشاوره با او دریغ نکنید.

هر آنچه برای مقاله نویسی نیاز دارید ...

جهت شرکت در دوره جامع مقاله نویسی با ما در تماس باشید:

یا با تکمیل فرم زیر ما با شما تماس خواهیم گرفت:

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

  • آیا برای انتخاب موضوع مقاله خود به مشکل خورده‌اید؟
  • آیا برای نوشتن مقاله، نیاز به دریافت مشاوره دارید؟
  • نیاز به دوره آموزشی مقاله نویسی، فیلم آموزشی و یا کتاب دارید؟

با ما در تماس باشید

مرور بر اساس دسته بندی

مقالات محبوب

آموزش نوشتن مقاله 

آموزش نوشتن مقاله همانطور که قبلا در مورد گزارش آزمایشگاهی، اولین چیزی که می خواهیم توجه شما را به آن جلب کنیم هدف و مخاطب … مطالعه بیشتر

شبنم تخت کوسه

شبنم تخت کوسه شبنم تخت کوسه، کارشناس ارشد تاریخ هنر از دانشگاه هنر اصفهان، فردی است که علاقه زیادی به نوآوری و خلاقیت دارد. او … مطالعه بیشتر

کتاب‌های آموزش مقاله نویسی

محورهای دوره آموزشی مقاله نویسی

دوره های کاربردی و حرفه ای پژوهشی

خدمات تیم ما برای دانشجویان و پژوهشگرانی چیست؟

مراحل ثبت درخواست دانشجویان و پژوهشگرانی چگونه است؟

سوالات متداول درباره
آموزش مقاله نویسی

آیا امکان ریجکت شدن مقاله­‌ای که قبلاً پذیرش شده بوده وجود دارد؟

مقاله‌­ای که پذیرش شده است به‌احتمال بسیار پایین در مراحل بعدی ریجکت می­‌شود مگر اینکه سردبیر در مراحل بعدی متوجه مسئله خاصی در محتوای مقاله شده باشد.

آیا نامه پذیرش در قالب یک فایل پی‌دی‌اف ارسال می­‌شود؟
برخی از مجلات در قالب پی‌دی‌اف، برخی مجلات از طریق پنل و برخی از مجلات از طریق ارسال ایمیل پذیرش مقاله را اطلاع می‌دهند.
آیا نامه پذیرش ممهور به مهر سردبیر است؟
کاملاً بسته به سلیقه سردبیر مجله است و او می‌­تواند بر روی نامه پذیرش خود مهر بزند یا نزند. در کل پروتکل خاصی برای محتوای نامه پذیرش در خصوص مهر وجود ندارد.
آیا روی نامه پذیرش تاریخ چاپ قید می­‌گردد؟
در بسیاری از نامه‌­های پذیرش تاریخ چاپ مقاله درج شده است. اما در برخی موارد احتمال دارد سردبیر تاریخ چاپ دقیق مجله را معین نکرده باشد که در این صورت بر روی نامه پذیرش درج نمی­‌گردد.
آیا نامه پذیرش صرفاً با نام نویسنده مسئول ارسال می­‌شود؟
معمولاً سردبیر نامه پذیرش را با نام مسئول مکاتبات ارسال می­‌کند اما اسامی بقیه نویسندگان زمان چاپ مقاله بر روی مقاله درج می‌­شود و جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد.
آیا وقتی نامه پذیرش از یک مجله گرفته‌­ایم می‌­توانیم فرآیند چاپ آن را کنسل کنیم؟
تا زمانی که مقاله در وب‌سایت مجله آنلاین نشده باشد، نویسندگان مجله می‌­توانند مقاله خود را کنسل کنند و در مجله دیگری چاپ نمایند. البته احتمال دارد برخی مجلات با کنسل کردن مقاله مخالفت نمایند زیرا فرآیند داوری بر روی مقاله اعمال‌شده است و مجله متضرر خواهد شد.
مدت زمان مورد نظر برای گرفتن پذیرش چقدر است؟
بسته به نوع مجله، این زمان می­تواند از ۲ هفته تا یک سال طول بکشد. ولی نمی‌­توان زمان دقیقی را برای آن متصور بود.
آیا بعد از اخذ پذیرش هزینه‌­ای باید به مجله ارسال نمود؟
برای مجلاتی که برای چاپ مقاله در آن‌ها می‌­بایست وجه چاپ پرداخت نمود بله. این مجلات عمدتاً مجلات اوپن اکسس هستند.
فاصله بین پذیرش و چاپ مقاله چقدر است؟
فاصله بین پذیرش مقاله و چاپ مقاله عمدتاً از سوی سردبیر بر روی نامه پذیرش قید می­‌شود. این زمان ممکن است از چند روز تا حتی دو سال متغیر باشد.
آیا ارایه نامه پذیرش به دانشگاه­‌ها و مراکز آکادمیک ارزش و اعتبار دارد؟
بله، زمانی که یک مقاله به صورت رسمی از یک مجله پذیرش شده باشد، به معنای آن است که آن مقاله در یکی از شماره‌های آتی مجله قطعاً چاپ خواهد شد. ممکن است برخی دانشگاه‌ها نامه پذیرش را مورد تایید قرار ندهند که این امر در بسیاری از کشورهای دنیا منسوخ است. در مجموع نامه پذیرش به منزله چاپ قطعی مقاله در مجله است.
آیا در نامه پذیرش وابستگی­‌های سازمانی یا افیلیشن مولف یا مولفین نیز درج می­‌شود؟
هر مجله سلیقه خاص خود را در فرمت نامه پذیرش دارد. اینکه حتماً وابستگی‌­های سازمانی بر روی نامه پذیرش درج شود منطقی نیست.
آیا فرمت و محتوای نامه­‌های پذیرش همه مشابه هم هستند؟
خیر، نامه­‌های پذیرش در فرمت­‌های مختلفی ارسال می­‌شوند و بسته به نظر و سلیقه یک مجله می‌­تواند شکل­‌های مختلفی داشته باشد. برای مثال، شکل و صفحه‌­آرایی مقالات چاپ شده در مجلات مختلف مشابه یکدیگر نیست. نامه پذیرش نیز دقیقاً از همین روال تبعیت می­‌کند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − نه =