چگونه یک مقاله واکنش بنویسیم:یک مقاله واکنش یا پاسخ به نویسنده نیاز دارد که یک متن را تجزیه و تحلیل کند، سپس تفسیر مربوط به آن را توسعه دهد. این یک تکلیف دانشگاهی محبوب است زیرا به خواندن، تحقیق و نوشتن متفکرانه نیاز دارد. با پیروی از این نکات نوشتن می توانید یاد بگیرید که چگونه یک کاغذ واکنش بنویسید.

پیش‌نویسی و خواندن فعال
  1. تصویر با عنوان Write a Reaction Paper مرحله 1
    1

    هدف یک کاغذ واکنش را درک کنید. برگه های واکنش یا پاسخ به گونه ای اختصاص داده می شود که پس از خواندن یک متن، به دقت در مورد آنچه که در مورد متن احساس یا فکر می کنید فکر کنید. [1] هنگامی که یک مقاله پاسخ می نویسید، باید نقاط قوت و ضعف متن را به همراه اینکه آیا و چقدر متن به هدف خود می رسد، ارزیابی کنید. کاغذ واکنش فقط کاغذی نیست که در آن نظر خود را بیان کنید. این مقالات نیاز به خواندن دقیق متن دارند که فراتر از معنای سطحی است. شما باید به ایده های ضمنی پاسخ دهید و هدف و نکات اصلی نویسنده را به تفصیل، ارزیابی و تحلیل کنید. در بسیاری از موارد، هنگام نوشتن کاغذهای واکنش، می توانید از اول شخص «من» استفاده کنید. [2]

    • وقتی به متن پاسخ می‌دهید، از ایده‌های خود با شواهدی از متن همراه با ارتباط خود با ایده‌ها، متون و مفاهیم کلی پشتیبانی کنید. اگر از شما خواسته می شود که موافق یا مخالف باشید، باید شواهد قانع کننده ای در مورد اینکه چرا چنین احساسی دارید ارائه دهید. [3]
    • اگر به چندین متن پاسخ می دهید، باید نحوه ارتباط متن ها را تجزیه و تحلیل کنید. اگر به یک متن پاسخ می دهید، احتمالاً باید متن را به مفاهیم و مضامین فراگیر که در کلاس صحبت کرده اید متصل کنید.
    • همین تکلیف ممکن است به فیلم ها، سخنرانی ها، سفرهای میدانی، آزمایشگاه ها یا حتی بحث های کلاسی نیز داده شود. [4]
    • مقاله واکنش خلاصه ای از متن نیست. همچنین بیان نمی کند: “این کتاب را دوست داشتم زیرا جالب بود” یا “از این متنفر بودم زیرا کسل کننده بود.” [5]
  2. تصویر با عنوان Write a Reaction Paper مرحله ۲
    2

    بفهمید که تکلیف چه چیزی را می‌پرسد. قبل از شروع مقاله، باید دقیقاً بفهمید که معلم یا استاد شما به دنبال چه چیزی است. برخی از معلمان از شما می خواهند که با تجزیه و تحلیل یا ارزیابی خواندن واکنش نشان دهید. معلمان دیگر خواهان پاسخ شخصی هستند. مطمئن شوید که متوجه شده اید که تکلیف چه نوع واکنشی را می طلبد.

    • اگر مطمئن نیستید، از معلم بخواهید توضیح دهد که از تکلیف چه انتظاری دارند.
    • ممکن است از شما خواسته شود که در پرتو متن دیگری به متن واکنش نشان دهید. اگر اینطور است، می خواهید از نقل قول های هر دو متن در نوشته خود استفاده کنید.
    • ممکن است از شما خواسته شود که با توجه به مضامین کلاس به متن واکنش نشان دهید. برای مثال، اگر در کلاس جامعه‌شناسی نقش‌های جنسیتی کتابی می‌خوانید، می‌خواهید بر اساس نحوه توصیف نقش‌های جنسیتی در کتاب بخوانید، حاشیه‌نویسی کنید و واکنش نشان دهید.
    • ممکن است از شما خواسته شود که شخصاً به متن واکنش نشان دهید. این کمتر رایج است، اما گاهی معلم به سادگی می خواهد بداند که آیا متن را خوانده اید و به آن فکر کرده اید یا خیر. در این صورت باید بر نظرات خود در مورد کتاب تمرکز کنید.
  3. تصویر با عنوان Write a Reaction Paper مرحله 3
    3

    متنی که به شما تخصیص داده شده است را بلافاصله پس از تخصیص آن بخوانید. برای تکمیل یک مقاله واکنش، شما فقط مطالعه نمی کنید، نظر خود را بیان می کنید و مقاله را تحویل نمی دهید. یک کاغذ واکنش متون را ترکیب می کند، به این معنی که شما اطلاعاتی را که می خوانید جمع می کنید و آنها را با هم جمع می کنید تا بتوانید تجزیه و تحلیل و ارزیابی کنید. شما باید به خودتان زمان بدهید تا خواندن را انجام دهید، اما مهمتر از آن، برای هضم آنچه خوانده اید، بتوانید ایده ها را کنار هم بگذارید.

    • یکی از بزرگترین اشتباهاتی که دانش آموزان مرتکب می شوند این است که برای خواندن و واکنش تا آخرین لحظه منتظر می مانند. یک واکنش یک ملاحظه متفکرانه پس از چندین بار خواندن و بازخوانی است.
    • ممکن است لازم باشد متن را چندین بار بخوانید. ابتدا متن را بخوانید و با آن آشنا شوید، سپس دوباره به تکلیف و واکنش های خود فکر کنید.
  4. تصویر با عنوان Write a Reaction Paper مرحله 4
    4

    واکنش های اولیه خود را بنویسید. بعد از اینکه بار اول خواندید، واکنش های اولیه خود را به متن یادداشت کنید. همین کار را در خواندن های بعدی انجام دهید.

    • سعی کنید بعد از خواندن تعدادی از جملات زیر را کامل کنید: من فکر می کنم که…، می بینم که…، احساس می کنم که…، به نظر می رسد که…، یا به نظر من… [6]
  5. تصویر با عنوان Write a Reaction Paper مرحله 5
    5
    هنگام خواندن متن را حاشیه نویسی کنید. همانطور که دوباره متن را می خوانید، آن را حاشیه نویسی کنید . حاشیه نویسی در حاشیه متن به شما امکان می دهد به راحتی نقل قول ها، خطوط طرح، توسعه شخصیت ها یا واکنش ها به متن را پیدا کنید. اگر نتوانید به طور کامل حاشیه نویسی کنید، ایجاد یک کاغذ واکنش منسجم دشوارتر خواهد بود.
  6. تصویر با عنوان Write a Reaction Paper مرحله 6
    6

    همانطور که می خوانید سوال کنید. همانطور که متن را می خوانید، باید شروع به زیر سوال بردن متن کنید. اینجاست که ارزیابی شما از مطالب و واکنش شما آغاز می شود. برخی از سوالاتی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

    • نویسنده به چه مسائل یا مشکلاتی می پردازد؟
    • نکته اصلی نویسنده چیست؟
    • نویسنده چه نکات یا مفروضاتی را مطرح می کند و چگونه آن را تأیید می کند؟
    • نقاط قوت و ضعف چیست؟ اشکال بحث کجاست؟
    • متن ها چگونه به هم مرتبط هستند؟ (در صورت چند متن)
    • چگونه این ایده ها به ایده های کلی کلاس/واحد/و غیره مرتبط می شوند؟
قسمت2

پیش نویس مقاله شما

  1. تصویر با عنوان Write a Reaction Paper مرحله 7
    1

    آزاد بنویس. با نوشتن آزادانه واکنش ها و ارزیابی های خود از ایده های نویسنده شروع کنید. سعی کنید آنچه را که فکر می کنید نویسنده می خواهد انجام دهد و موافق یا مخالف آن هستید را با کلمات بیان کنید. سپس از خود بپرسید چرا، و توضیح دهید که چرا به این چیزها فکر می کنید. آزاد نویسی یک راه عالی برای شروع به ارائه ایده های خود بر روی کاغذ و عبور از آن بلوک نویسنده اولیه است. [7]

    • پس از اتمام، مطالبی را که نوشتید دوباره بخوانید. قوی ترین و قانع کننده ترین واکنش های شما را مشخص کنید. امتیازات خود را اولویت بندی کنید
  2. تصویر با عنوان Write a Reaction Paper مرحله 8
    2

    در مورد زاویه خود تصمیم بگیرید. مقالات واکنش باید انتقادی باشند و مقداری ارزیابی از متن داشته باشند. در غیر این صورت، شما فقط مطالبی را که می خوانید خلاصه می کنید. پس از آزادنویسی، تصمیم بگیرید که زاویه شما چیست. همانطور که یک واکنش منسجم را ایجاد می کنید، همان سوالات را از خود بپرسید.

    • به این فکر کنید که چرا نویسنده مقاله یا داستان را همانطور که نوشته است نوشته است. چرا او چیزها را به این شکل خاص ساختار می داد؟ این چه ارتباطی با دنیای بیرون دارد؟ [8]
  3. تصویر با عنوان Write a Reaction Paper مرحله 9
    3

    پایان نامه خود را مشخص کنید. اکنون که آزادنویسی خود را کامل کرده اید و زاویه خود را پیدا کرده اید، اکنون می توانید آن را به یک استدلال تبدیل کنید. در مورد مطالبی که همین الان خواندید چه چیز جالبی برای گفتن دارید؟ شروع کنید به بیان اینکه چرا چیزی که گفتید جالب و مهم است. این هسته مقاله واکنش شماست. تمام نکات، نظرات و مشاهدات خود را در نظر بگیرید و آنها را در یک ادعا ترکیب کنید که ثابت کنید. این پایان نامه شماست .

    • پایان نامه شما بیانیه ای خواهد بود که توضیح می دهد آنچه را که در مورد متن تجزیه و تحلیل، انتقاد یا تلاش خواهید کرد اثبات کنید. کاغذ واکنش شما را مجبور می کند که متمرکز بماند.
  4. تصویر با عنوان Write a Reaction Paper مرحله 10
    4

    مقاله خود را سازماندهی کنید مقاله شما باید از قالب اصلی مقاله پیروی کند. نیاز به مقدمه، پاراگراف های بدنه و نتیجه دارد. هر پاراگراف بدن باید مستقیماً از پایان نامه شما پشتیبانی کند. در هر پاراگراف بدنه، باید به بخش متفاوتی از متن واکنش نشان دهید. واکنش های خود را با هم در چند موضوع مشترک سازماندهی کنید تا بتوانید آنها را در پاراگراف بنویسید.

    • به عنوان مثال، اگر به موضوعی در کتاب واکنش نشان می‌دهید، می‌توانید پاراگراف‌ها را به نحوه برقراری ارتباط موفقیت‌آمیز یا ناموفق مضامین توسط محیط، آنتاگونیست و تصاویر فیگوراتیو تقسیم کنید.
  5. تصویر با عنوان Write a Reaction Paper مرحله 11
    5

    نقل قول ها را جمع آوری کنید پس از اینکه ایده های خود را در پاراگراف ها سازماندهی کردید، باید نقل قول هایی را پیدا کنید که از نکات شما پشتیبانی کند. شما باید ادعاهای خود را با شواهدی از متن تأیید کنید. به یادداشت های خود برای نقل قول هایی که پایان نامه شما را پشتیبانی می کنند نگاه کنید.

    • پیش نویس پاراگراف هایی که نقل قول ها را معرفی می کنند، تجزیه و تحلیل می کنند و در مورد آنها نظر می دهند. [9]
  6. تصویر با عنوان Write a Reaction Paper مرحله 12
    6

    پاراگراف های خود را ساختار دهید. پاراگراف های شما همیشه باید با یک جمله موضوعی شروع شوند . سپس باید تصمیم بگیرید که چگونه پاراگراف خود را ساختار دهید. شما می توانید با آنچه نویسنده می گوید شروع کنید و با واکنش خود دنبال کنید. یا می‌توانید با نویسنده شروع کنید و سپس نحوه تضاد واکنش خود را دنبال کنید. شما معمولاً می خواهید ابتدا با آنچه نویسنده می گوید شروع کنید و واکنش خود را دنبال کنید. [10]

    • یک راه خوب برای تفکر در مورد ساختار پاراگراف خود این است: جزئیات، مثال / نقل قول، تفسیر / ارزیابی، تکرار.
قسمت3

نوشتن پیش نویس نهایی شما

  1. تصویر با عنوان Write a Reaction Paper مرحله 13
    1

    مقدمه خود را بنویسید اطمینان حاصل کنید که پاراگراف مقدماتی شما نام متن، نویسنده و تمرکز مقاله شما را بیان می کند. همچنین ممکن است بخواهید سال انتشار و انتشاری که از آن گرفته شده است را نیز در صورت لزوم وارد کنید. همچنین خوب است موضوع متن و هدف نویسنده درج شود.

    • آخرین جمله از مقدمه شما باید پایان نامه شما باشد.
  2. تصویر با عنوان Write a Reaction Paper مرحله 14
    2

    پاراگراف های واکنش خود را دوباره بخوانید تا مطمئن شوید که موضع گیری می کنید. اگرچه اکثر مقالات واکنش به طور خاص نظر شخصی شما را نمی پرسند، شما باید متن را نقد، تجزیه و تحلیل و ارزیابی کنید، نه اینکه فقط به حقایق پایبند باشید.

    • به دنبال مکان‌هایی باشید که به‌جای ارائه نقد یا ارزیابی از آنچه متن می‌گوید، صرفاً آنچه را که متن می‌گوید گزارش دهید.
  3. تصویر با عنوان Write a Reaction Paper مرحله 15
    3

    مفاهیم بیشتر متن را برای کلاس، نویسنده، مخاطب یا خودتان توضیح دهید. یک راه خوب برای تجزیه و تحلیل و ارزیابی متن این است که آن را به ایده های دیگری که در کلاس صحبت کرده اید، متصل کنید. این متن چگونه با متون، نویسندگان، مضامین یا دوره های زمانی دیگر مقایسه می شود؟

    • اگر از شما خواسته شده است که نظر شخصی خود را بیان کنید، نتیجه گیری ممکن است بهترین مکان برای درج آن باشد. برخی از معلمان ممکن است به شما اجازه دهند که نظرات شخصی را در پاراگراف های بدن بیان کنید. حتما ابتدا با معلم چک کنید.
  4. تصویر با عنوان Write a Reaction Paper مرحله 16
    4

    برای وضوح و طول ویرایش کنید. از آنجایی که کاغذهای واکنش معمولا کوتاه هستند، نمی‌خواهید طولانی باشند. آنها می توانند از 500 کلمه تا 5 صفحه متغیر باشند. مطمئن شوید که تکلیف خود را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید که دستورالعمل ها را دنبال می کنید.

    • برای وضوح بخوانید. آیا جملات شما واضح است؟ آیا از نکات خود حمایت کرده و به طور کامل استدلال کرده اید؟ جایی هست که گیج کنی؟
  5. تصویر با عنوان Write a Reaction Paper مرحله 17
    5
    اثبات و املای سند خود را بررسی کنید. با خواندن اشتباهات گرامری را اثبات کنید. به دنبال اجرا، قطعات، مشکلات زمان فعل، و خطاهای نقطه گذاری باشید. املا را بررسی کنید
  6. تصویر با عنوان Write a Reaction Paper مرحله 18
    6
    از خود بپرسید که آیا به تکلیف به اندازه کافی پاسخ داده اید؟ دستورالعمل های تکلیف خود را دوباره بررسی کنید. مطمئن شوید که دستورالعمل های معلم خود را دنبال کرده اید. اگر انجام دادید، آماده ارسال است.
پرسش و پاسخ جامعه
  • سوال
    مقاله واکنش از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟
    بخش‌های یک مقاله واکنش عبارتند از (به ترتیب) مقدمه موضوع داده شده، بدنه موضوع و نتیجه‌گیری موضوع داده شده.
  • سوال
    آیا نوشتن مقاله واکنش آسان است؟
    این بستگی به موضوع و سطح مهارت های نوشتاری شما دارد. به طور کلی، یک مقاله واکنش نسبت به سایرین (مانند مقالات تحقیقاتی) آسان‌تر برای نوشتن است.
  • سوال
    چگونه بفهمم که کاغذ واکنش من اشتباه است؟
    یک کاغذ واکنش هرگز اشتباه نیست – بر اساس نظر شما است. فقط مطمئن شوید که موضوع خود را به خوبی درک کرده اید و از شواهدی برای حمایت از نظرات خود استفاده کنید.
  • سوال
    چگونه می توانم مطمئن شوم که کاغذ واکنش من موثر است؟
    اگر نظر شما را در مورد یک موقعیت خاص نشان دهد، مؤثر خواهد بود، اما مطمئن شوید که همچنان در مورد موضع دیگری بحث می کنید.
  • سوال
    انواع مختلف کاغذهای واکنش چیست؟
    مقالات واکنش شامل مقالات پژوهشی، مقاله های نمونه، مقالات استدلالی یا متقاعد کننده، مقاله های روایی، توصیفی و واکنش/پاسخ، یا مقاله مقایسه/تضاد و علت/معلول است.
  • سوال
    آیا برای این کار باید از کامپیوتر استفاده کنم؟
    خیر. در صورت تمایل می توانید مقاله خود را با دست بنویسید.
  • سوال
    یک کاغذ واکنش باید چند صفحه داشته باشد؟
    این بستگی به پارامترهایی دارد که به شما داده می شود، اما به طور کلی، یک کاغذ واکنش باید 1-5 صفحه باشد.
  • سوال
    چگونه می توانم یک مقاله واکنش در مورد Beowulf بنویسم؟
    نوع کاغذ واکنشی را که می خواهید بنویسید مشخص کنید و از آنجا بروید. اگر می‌خواهید یک مقاله پاسخی بنویسید، چیزی را در داستان انتخاب کنید که واقعاً به ذهنتان خطور کند و در مورد آن بنویسید.
  • سوال
    چگونه می توانم یک مقاله واکنش در مورد آموزش رهبری خود بنویسم؟
    شما می توانید تمام اسناد مکتوب مربوط به آموزش رهبری را جمع آوری کنید تا سپس تجزیه و ارزیابی کنید و مقاله خود را از آنجا شروع کنید.
  • سوال
    طول یک کاغذ واکنش چقدر باید باشد؟
    این بستگی به دستورالعمل ها و دستورالعمل های شما دارد، اما به طور کلی، آنها 1 تا 5 صفحه هستند.

نکات

  • به دنبال چیزهایی باشید که نویسنده آن را نادیده می‌گیرد یا وقتی استدلال ضعیف است، استدلال‌های متقابل را مطرح کنید.

  • بین خواندن متن و نوشتن مقاله خیلی منتظر نمانید. شما نمی خواهید جزئیات مهم را فراموش کنید.

  • این مقاله اتوبیوگرافیک نیست. این در مورد این نیست که شما چه احساسی دارید، چگونه در موقعیت مشابهی قرار داشتید، یا اینکه این موضوع چگونه با زندگی شما ارتباط دارد.

  • همیشه قالبی را که معلم به شما می دهد بررسی کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *